Powiedz czego szukasz?

Inspiracje

Jak dzięki inwestycjom stać się liderem sprzedaży?

Szacowany czas czytania:

Kiedy to w 1999 roku, trójka przyjaciół z Bydgoszczy, mająca do dyspozycji jeden komputer, wpadła na pomysł sprzedaży opon i felg samochodowych z wykorzystaniem jeszcze wtedy raczkującego internetu, żaden z nich nie spodziewał się takiego odzewu. Dwa lata później dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, jakim było stworzenie sklepu internetowego opony.com.pl, można było mówić o zaskakującym, nawet dla samych założycieli – sukcesie.

Z tego tekstu dowiesz się:

  • Jak inwestycja w e-commerce może przełożyć się na wzrost sprzedaży,
  • W jaki sposób firma Oponeo zbudowało swoją strategię, dzięki której z roku na rok notuje większe zyski,
  • Jak firma Oponeo zdobywa coraz większą liczbę zaufanych klientów.

Ówczesne opony.com.pl, obecne Oponeo bardzo szybko zyskało sympatię internautów. Dzięki rozbudowanym informacjom, testom oraz porównaniom opon oraz felg, przedsiębiorstwo rozwijało się, a dotychczasowi klienci chętnie dzielili się opiniami na temat warsztatów samochodowych czy też  ogumienia zakupionego w sklepie. W 2001 roku, firma już po 14 miesiącach działalności e-commerce, stała się rentowna, a strona posiadała 20 000 zarejestrowanych klientów. Już w 2004 roku właściciele firmy, widząc rosnący potencjał, podjęli decyzję o budowie centrum logistycznego. Dzięki niemu mogli aktualizować o wiele sprawniej informacje nt. dostępności towaru. Oponeo rosło w niewyobrażalnym tempie, osiągając w 2006 roku wynik sprzedaży na poziomie 35 000 opon miesięcznie. Wzrost firmy przełożył się również na wielkość zespołu. Oponeo we wczesnych latach funkcjonowania zatrudniało zaledwie 8 osób. Ciągłe inwestycje, dbałość o klienta oraz jakość pełnionej usługi powiększyły zespół do ponad 420 osób!

Rozwój goni inwestycje

Wraz z prężnym rozwojem firmy właściciele wiedzieli, że trzeba zacząć przykładać większą wagę do estetyki strony internetowej. Postawiony cel był prosty – strona internetowa powinna być intuicyjna oraz dopasowywać się do każdego urządzenia. Dzięki temu oferta Oponeo wzbogaciła się także o segment m-commerce. W późniejszym czasie również w ramach ułatwienia wyboru, witryna udostępniła konfigurator, który pozwalał wirtualnie przymierzyć felgi do każdego samochodu.

W 2020 roku GK OPONEO.PL 2020 osiągnęła 32,1 mln zł zysku netto, czyli o 58,6% więcej niż w roku 2019 oraz uzyskała 10,5% wzrost przychodów ze sprzedaży, które wyniosły 1,06 mld zł.

Konsekwencja w działaniu

W 2007 roku właściciele Oponeo zaczęli myśleć o zagranicznej ekspansji – jednak na to potrzebny był kapitał. Pod koniec tego samego roku udało znaleźć się inwestorów, dzięki którym rozpoczęto budowę zagranicznego call center oraz rozwój lokalnych warsztatów. Sukces udało się powielić również w innych krajach europejskich.

Obecnie poza Polską, Oponeo.pl działa w:

Niemczech Włoszech Francji Hiszpanii
Czechach Belgii Słowenii Wielkiej Brytanii
Irlandii Austrii Węgrzech Holandii

Oponeo.pl to największa w Polsce, a druga na świecie (zaraz po amerykańskiej stronie Tirerack.com), baza opinii klientów o oponach. Mimo tak ogromnego sukcesu, firma cały czas się rozwija, pobijając co chwile rekordy sprzedaży oraz przychodów z ubiegłych lat. Na sukces firmy złożyło się wiele czynników, takich jak strategia, innowacyjne rozwiązania czy też przemyślana logistyka, ale też odważnie podejmowane inwestycje.

Metryczka

  • Nazwa firmy: Oponeo.pl
  • Branża: handel – e-commerce, sprzedaż opon, felg do samochodów
  • Kanały sprzedaży: online
  • Zasięg: Polska oraz 12 krajów Europy (wymienione wyżej)
  • Unikalność: success story – od małej, garażowej firmy po bycie nr 2 na świecie w swojej branży
Podziel się:

Newsletter

Korzystaj z bezpłatnych materiałów, które przygotowują eksperci rynku e‑commerce. Dołącz do newslettera, przydatna wiedza jest w zasięgu ręki.