Powiedz czego szukasz?

Social media

Pinterest – jak wykorzystać jego potencjał sprzedażowy

Szacowany czas czytania:

Mogłoby się zdawać, że w porównaniu do innych mediów społecznościowych, Pinterest nie ma wielu funkcjonalności, które mogłyby zabawić konsumenta. I właśnie o to chodzi — podczas gdy w pozostałych mediach społecznościowych jest wiele rozpraszaczy, odciągających od zakupów, Pinterest jest prosty i służy do szukania inspiracji (do urządzenia domu, wybrania wycieczki czy skomponowania stroju). Oznacza to, że jego potencjał zakupowy jest bardzo duży. Zresztą sami użytkownicy portalu wspominają, że Pinterest wywiera wielki wpływ na ich decyzje zakupowe.

Z tego tekstu dowiesz się:

  • Kim są użytkownicy Pinteresta i do czego służy ten portal?
  • Czy Sprzedaż na Pintereście alternatywą jest dla sklepu internetowego?
  • Na czym polega reklamowanie marki i sprzedaż na Pintereście?

Kim są użytkownicy Pinteresta i do czego służy ten portal?

Pinterest to medium społecznościowe, służące do dodawania zdjęć (pinów) i tworzenia galerii (tablic). Tablice spełniają przede wszystkim funkcję inspiracyjną. Przegląda się je w celu znalezienia ciekawych pomysłów na aranżację, stylizację modową, a nawet zdobienie paznokci! Co odróżnia Pinteresta od Instagrama? Przeglądając tablicę, nie zastanawiamy się, kto stoi za zdjęciem, jaka jest historia użytkownika – nie definiujemy go. Skupiamy się przede wszystkim na tym, co wpadło nam w oko i szukamy produktów, które widzieliśmy na pinach lub produktów do nich podobnych.

Zgodnie zopublikowanymi przez Pinterest statystykami w połowie 2021 roku portal ten miał 478 milionów aktywnych użytkowników, z czego ponad 70% to kobiety. Według Statista, Polacy i Polki stanowią 4,22% wszystkich osób aktywnych na Pintereście. 90% osób, które publikują piny każdego tygodnia, podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o treści publikowane na Pintereście, a 77% z nich odkryło nową markę lub produkt w tym portalu. Dane te pozwalają nam zatem wnioskować, jakiego typu produkty mogą dobrze sprzedawać się na Pintereście.

Jakie produkty sprzedawać na Pintereście?

Do najpopularniejszych kategorii na Pintereście należą:

 

  • moda,
  • jedzenie,
  • wnętrza.

Według SproutSocial, aż 85% użytkowników szuka na Pintereście pomysłów na ułatwienie codziennego życia. Szukają inspiracji przy wyborze wakacji, gdy kupują prezenty zimowe czy urządzają mieszkanie.

Z Pinteresta korzystają miliony użytkowników na całym świecie, o wielu zainteresowaniach. Mogą znaleźć się wśród nich potencjalni klienci sklepów zoologicznych, artyści, próbujący sprzedać swoją twórczość czy producenci części mechanicznych. Grupa użytkowników Pinteresta, zainteresowanych Twoją ofertą może liczyć tysiące osób!

Nie bez znaczenia dla sprzedażowej atrakcyjności Pinteresta jest wyszukiwanie wizualne. Klienci często mają problem ze znalezieniem produktów, o których marzą. Zaawansowane systemy tego portalu są w stanie wyszukiwać produkty i treści na podstawie wskazanego przez użytkownika zdjęcia/grafiki. Dopasowują najbardziej podobne piny i reklamy towarów, dzięki czemu internauta szybko znajduje rzeczy, którymi jest zainteresowany.

Sprzedaż na Pintereście alternatywą dla sklepu internetowego

Dzięki wykorzystaniu tego, czym jest Paid Social Pinterest, podobnie jak Instagram, wdrożył funkcje sprzedażowe i pozwolił markom reklamować i sprzedawać produkty online na swojej platformie. Dzięki temu, firmy nie muszą odsyłać swoich użytkowników do strony sklepu internetowego lub innych witryn. Internauci mogą zrobić zakupy w kilka chwil bez opuszczania Pinteresta.

Portal pozwala tworzyć katalogi produktów za pomocą menedżera reklam. Możesz zintegrować swój sklep Shopify z kontem na Pintereście, aby sprawniej zarządzać produktami. Pinterest stworzył Verified Merchant Program, dzięki któremu można sprawdzać markę, co zwiększa jej wiarygodności wśród użytkowników. Na Pintereście możesz tworzyć reklamy sprzedażowe, promować całe kolekcje produktów, a także wykorzystać retargeting i automatyzację. Atrakcyjność kupowania za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub webowej wersji portalu zwiększa wyposażenie kupujących w najnowocześniejsze technologie. Fani Pinteresta mogą użyć wyszukiwania wizualnego, aby dotrzeć do ofert, dotyczących ich wymarzonych produktów i skorzystać z rozszerzonej rzeczywistości, żeby przetestować różne produkty w wirtualnej przestrzeni.

Na czym polega reklamowanie marki i sprzedaż na Pintereście?

Potencjał reklamowy Pinteresta

Pinterest pozwala promować treści w czterech formatach:

 

  • obrazy,
  • filmy,
  • piny karuzelowe,

Osoba prowadząca biznes może tworzyć reklamy wygodnie, tak jak lubi — na komputerze lub na urządzeniu mobilnym. Promowanie zajmuje zaledwie chwilę. Nie wymaga ani szczególnej wiedzy technicznej, ani dużego doświadczenia w tworzeniu reklam nieorganicznych w mediach społecznościowych. Menadżer reklam jest intuicyjny. Można samodzielnie zadecydować o wykorzystaniu budżetu lub zdać się na automatyzację. Dostępne są także narzędzia do targetowania (na podstawie danych demograficznych, zainteresowań, wyszukiwanych słów kluczowych). Ponadto w Pintereście można stworzyć listę aktualnych klientów, aby nawiązać w tym kanale komunikacji relację z osobami, które już coś od Ciebie kupiły, podtrzymywać ich zainteresowanie marką i budować ich lojalność.

Przedsiębiorca uzyskuje też wgląd do danych i raportów na temat prowadzonych kampanii, dzięki czemu może analizować ich przebieg i skuteczność.

Pinterest Shop — zwiększ sprzedaż

Funkcjonalność Pinterest Shop to idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm, które chcą skorzystać z Pinteresta, jako z dodatkowego kanału sprzedaży. Dodawanie produktów do katalogów jest proste, ale przedsiębiorcy muszą sprostać pewnym wymogom

 

  • Firmy muszą udostępnić Pinterestowi aktualne (z ostatnich 24 godzin) informacje o cenie i stanie magazynowym.
  • Pin musi prezentować konkretny produkt wystawiony na sprzedaż (nie dotyczy usług).
  • Marka musi jasno określić zasady zwrotów (umieścić je w miejscu, do którego klient łatwo dotrze) i wysyłki, a także podać swoje dane kontaktowe.
  • Organizacja musi posiadać wysokiej jakości stronę internetową.

Produkty po dodaniu są automatycznie przekształcane w tzw. piny produktowe. Następnie możesz je promować (chociaż lepiej najpierw zadbać o ich optymalizację — stworzyć ciekawe zdjęcia, wykorzystać odpowiednie hasztagi itd.).

Shop The Look — inspiruj i sprzedawaj

W Pintereście chodzi przede wszystkim o inspirowanie użytkowników. Pokaż im, że rozumiesz przeznaczenie tego typu mediów społecznościowych i działasz w zgodzie z kulturą Pinteresta. Piny Shop The Look to piny sprzedażowe, na których możesz oznaczać produkty. Działa to tak, że publikujesz pin ze zdjęciem modelki w kompletnej kreacji — w jeansach, koszulce, letniej kurtce, kapeluszu i w sandałach. Na zdjęciu możesz oznaczyć za pomocą specjalnych pinów każdy produkt z tej kolekcji. Dzięki temu użytkownik Pinteresta bez trudu znajdzie je w katalogu Twoich produktów.

Nawiązuj relacje

Podobnie jak inne media społecznościowe, Pinterest pozwala na interakcję z treściami, tworzonymi przez użytkowników (tzw. user-generated content). Możesz udostępniać zdjęcia wstawione na Pinteresta, na których osoby użytkują Twoje produkty. Pinterest dodawać pojedyncze zdjęcia, ale także infografiki czy budować tablice — wszystko to pozwoli Ci lepiej dotrzeć do Twoich potencjalnych i aktualnych klientów.

Promowanie się w mediach społecznościowych wymaga pasji i zaangażowania. Pinterest jest bardzo specyficznym portalem, skupiającym użytkowników o określonych zainteresowaniach. Jeśli jesteś w stanie znaleźć tam swoją grupę docelową, Pinterest może zwiększyć Twoje zyski i pomóc w budowaniu mocnej, wiarygodnej marki.

 


Podziel się: