Powiedz czego szukasz?

Postaw na bramkę płatniczą w chmurze

Szacowany czas czytania:

Autor: Urszula Szatanik i Marta Szameto

Z tego tekstu dowiesz się:

  • Jak pandemia wpłynęła na wzrost transakcji internetowych.
  • Jaka bramka płatnicza pomoże w sprawnym przeprowadzaniu transakcji internetowych.
  • Czym jest i jak działa bramka płatnicza w chmurze.

93 proc. kupujących w internecie planuje zakup świątecznych upominków online – wynika z badania „Świąteczne zakupy online – jak pandemia zmienia zwyczaje zakupowe Polaków” . Odpowiednie przygotowania do zakupowego szczytu przedświątecznego mają ogromne znaczenie dla Twojego sklepu oraz jego wyników. Święta to nie tylko przepełnione sklepy w galeriach handlowych, lecz także miliony ludzi surfujących w internecie. Tak duży ruch może nastręczyć problemów z wydajnością Twojego sklepu internetowego i bramki płatniczej. Jak się przed tym uchronić?

Pandemia bezpowrotnie zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków, przez co sklepy internetowe i ich systemy płatności doświadczają często znacznego obciążenia. Newralgicznym momentem procesu zakupowego klienta jest ostatni krok, czyli sama płatność, której czasem nie udaje się zrealizować.

Wyobraźmy sobie sytuację, w której pieczołowicie przygotowujemy nasz sklep na szał zakupowy. Kampanię sprzedażową dopięliśmy na ostatni guzik, mamy zwiększoną ilość towaru, a naszej promocyjnej ofercie nikt nie będzie mógł się oprzeć. W godzinie zero przez nasz sklep przewijają się tysiące klientów. Jednak zamiast udanych polowań – doświadczają problemów z płatnością i nie mogą dokończyć swoich zakupów. Sfrustrowani postanawiają skorzystać z oferty konkurencji. Taka sytuacja, z powodu przeciążenia serwerów, w ostatni Black Friday spotkała niejeden sklep internetowy.

Nieudane płatności to strata, nie tylko finansowa

Problemy z płatnością powinny być istotne dla sprzedawcy nie tylko z punktu widzenia utraconej transakcji, lecz także od strony wizerunkowej. Finalnie, po nieudanej płatności online, klienci nie winią bramki internetowej, tylko sklep, który ich zawiódł. Sklep internetowy jest „twarzą” tej transakcji i to jego reputacja cierpi przez to, że korzysta z rozwiązań, którym spada wydajność. Niezadowolony klient prawdopodobnie nigdy już nie skorzysta z usług tego sklepu i odradzi go znajomym.

Z danych Paynow wynika, że liczba transakcji w ostatni Black Friday była o 230 proc. wyższa w porównaniu z innymi piątkami w tym miesiącu. Wolumeny transakcji przed świętami potrafią być równie wysokie, zatem wyposażmy nasz sklep w rozwiązania płatnicze, które poradzą sobie ze zwiększonym ruchem i pozwolą zachować ciągłość operacyjną.

Bezpiecznie, szybko i bez przerw – rozwiązanie chmurowe

Jeśli chcemy mieć pewność, że nasza bramka płatnicza nie zawiedzie nas i naszych klientów w kluczowym momencie, warto postawić na rozwiązania chmurowe, takie jak Paynow. Jest to pierwsza bramka płatnicza w Polsce osadzona w chmurze. Co to oznacza? Usługa działa w rozproszeniu i nie jest oparta na rozwiązaniach serwerowych. Dzięki temu jest niezwykle „lekka” i nie powoduje dodatkowego obciążenia dla sklepu internetowego. Im więcej dany sklep ma zainstalowanych dodatkowych modułów, tym wolniej ładuje się strona internetowa, wolniejsze są przekierowania na kolejne karty, a przez to gorsze doświadczenie klienta. Rozwiązania chmurowe zapewniają też bezpieczeństwo, bo nie grożą im pożary serwerów i wielogodzinne przestoje w dostępie. .

W trakcie peaków sprzedażowych, jak np. wspomniany Czarny Piątek czy nadchodzące święta, istotne jest zapewnienie przetwarzania dużej liczby płatności jednocześnie. Bramka Paynow potrafi obsługiwać aż 200 transakcji na sekundę. Daje nam to pewność, że żadna transakcja w naszym sklepie internetowym nie zakończy się błędem z powodu niewydajności bramki płatniczej. Dotyczy to nie tylko największych graczy na rynku, ale i małych sklepów, których dzienna liczba transakcji nie jest tak spektakularna. Dlaczego?

Trzeba pamiętać, że operator płatniczy dzieli swoją maksymalną liczbę transakcji na sekundę na wszystkich swoich klientów. Jeśli ta pula jest ograniczona, musimy liczyć się z sytuacją, że w obliczu wzmożonego ruchu operator będzie chciał zapewnić ciągłość płatności w pierwszej kolejności swoim największym klientom. Może być do tego zobowiązany wysokimi karami umownymi, na czym mniejsze sklepy internetowe mogą znacznie ucierpieć.

Bramka w chmurze pozwala zachować ciągłość operacyjną Twojego sklepu

Rozwiązania oparte na chmurze są nie tylko wydajne, ale i skalowalne do aktualnych potrzeb. Dzięki testom i obserwowaniu ruchu na bramce płatniczej operator może zwiększyć liczbę transakcji nawet ponad wspomniane 200 na sekundę. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne np. przy uruchamianiu sprzedaży biletów na ważne wydarzenia, kiedy jednego dnia przeprowadzanych jest kilkaset tysięcy transakcji. Sprawdza się także w trakcie przedświątecznego szaleństwa zakupowego, gdy liczba dziennych transakcji internetowych istotnie wzrasta.

Innym ważnym aspektem w działaniu bramki płatniczej jest tzw. „up time”, czyli jak długo usługa jest aktywna w ciągu roku. Ten wskaźnik dla Paynow wynosi 99,99 co oznacza, że na 365 dni w roku rozwiązanie płatnicze mBanku łącznie może być niedostępne tylko przez 8 h i 56 sekund. W praktyce oznacza to, że operator nie musi robić przerw wdrożeniowych, tak jak inne systemy płatności i działa cały czas.

Przedświąteczny czas to nerwowy okres nie tylko dla klientów. To także intensywny czas dla właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą zapewnić kupującym jak najlepsze doświadczenia zakupowe i zmaksymalizować swoją sprzedaż. Sprzedawcy, którzy korzystają z rozwiązań opartych na chmurze, mogą spać spokojnie. Ich operator płatniczy poradzi sobie nawet z największym ruchem w sklepie. Dzięki temu klienci odejdą zadowoleni po udanej transakcji i wrócą na kolejne zakupy.

Więcej informacji o Paynow:


1. Badanie „Świąteczne zakupy online – jak pandemia zmienia zwyczaje zakupowe Polaków” na zlecenie eService i Mastercard

Podziel się:

Newsletter

Korzystaj z bezpłatnych materiałów, które przygotowują eksperci rynku e‑commerce. Dołącz do newslettera, przydatna wiedza jest w zasięgu ręki.