Powiedz czego szukasz?

Jakich narzędzi potrzebujesz na start? E-sklep, dropshipping i szybkie płatności w pigułce.

Szacowany czas czytania:

 

Myślisz o założeniu sklepu internetowego? Zobacz, jak rozwiązać to logistycznie. Nie musisz mieć dużego wkładu na start, ani nawet własnych produktów! Sprawdź, ile możesz zyskać dzięki dropshippingowi i jak automatyzacja płatności może wzmocnić Twoje konwersje.

Sam zdecyduj, co chcesz obejrzeć


Jak łatwo uruchomić e-sklep w modelu abonamentowym

Maciej Cebertowicz, Sky-Shop

Jak rozwiązanie płatności w Twoim sklepie wpływa na jego sukces.

Jarosław Stefański, mBank/payNow

Dropshipping: Jak w 3 dni rozpocząć sprzedaż w internecie nie mając własnych produktów?

Tomasz Cincio, RedCart

Dane o zachowaniach użytkowników – czyli jak poznać swojego klienta i zarabiać więcej

Maciej Żak, Dirlango oraz Tomasz Chłodecki, Justtag


Nie masz czasu oglądać całego webinaru? A może wolisz czytać? Mamy dla Ciebie streszczenie jednego z omawianych tematów. Dropshipping. Jak w 3 dni rozpocząć sprzedaż w Internecie, nie mając własnych produktów?

Z tego tekstu dowiesz się:

  • Jak wygląda aktualna sytuacja na polskim rynku e-commerce,
  • Czym jest dropshipping i jak zacząć działać w tym systemie,
  • Jakie są najważniejsze zalety dropshippingu,
  • Jakie kategorie produktów są najpopularniejsze w formule dropshippingu.

Dropshipping. Jak w 3 dni rozpocząć sprzedaż w Internecie, nie mając własnych produktów?

Za sukcesem sklepu internetowego wcale nie musi stać duża firma zatrudniająca setki pracowników. Prowadzenie e-commerce’u jest obecnie znacznie prostsze niż jeszcze kilka lat temu. Podstawą jest znalezienie odbiorców i dotarcie do klientów. Cała reszta to właściwy dobór narzędzi i rozwiązań, które ułatwią codzienną pracę. Coraz popularniejszym modelem prowadzenia działalności staje się dropshipping. Na czym polega? Jego tajniki przybliżył Tomasz Cincio – CMO i współzałożyciel platformy RedCart.pl.

Obecna sytuacja na polskim rynku e-commerce

Chcesz otworzyć własny e-commerce? To doskonały moment! W 2020 roku ta gałąź rynku przeszła niesamowitą zmianę. Jak wynika z najnowszych danych, w Polsce jest już blisko 30 milionów internautów. Ponad 60% z nich to regularnie kupujący. Dotyczy to zarówno osób młodych, jak i starszych – duży wzrost zanotowano w grupie powyżej 50. roku życia.

Spośród wszystkich branż oferujących swoje usługi w sieci, największe sukcesy odnosi branża fashion – po odzież, biżuterię, akcesoria i dodatki sięga blisko 69% internautów. Dużym zainteresowaniem cieszy się również obuwie – 55%. Do tego dochodzą multimedia – książki, filmy oraz płyty. Sięga po nie 54% kupujących.

Dodatkowo, na przełomie marca i kwietnia – w okresie pojawienia się koronawirusa, wzrosty sprzedaży zanotowało wiele branż, w tym branża spożywcza. Jak podaje Tomasz Cincio, wzrosty w tamtym okresie sięgały blisko 200%! Z kolei w przypadku leków i suplementów było to aż 340% w porównaniu do roku wcześniejszego. 

Dropshipping – od czego zacząć?

Pamiętaj – najważniejszy jest pomysł! W pierwszej kolejności ustal, co chcesz sprzedawać w sklepie internetowym, określ zakres produktów i asortyment oraz formę sprzedaży np. dropshipping.

Czym jest dropshipping? To model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do realizatora.

Źródło: opracowane przez autora szkolenia, schemat obrazujący funkcjonowanie sklepu w modelu dropshipping

W przypadku dropshippingu cały proces odbywa się w sposób zautomatyzowany. Informacja o zamówieniu opłaconym przez klienta trafia prosto do dostawcy. Twoją rolą jako właściciela sklepu internetowego jest zadbać o to, by klient pojawił się w sklepie oraz odpowiedzieć na jego pytania.

Przychód w przypadku dropshippingu stanowi różnica między ceną towaru w sklepie, a kosztem zakupu w hurtowni lub u producenta.

Dlaczego dropshipping?

Dlaczego jest to model zalecany zwłaszcza na początku przygody ze sprzedażą internetową?

  • Brak inwestycji w towar – nie ma konieczności kupowania i magazynowania towaru.
  • Niskie koszty początkowe – wystarczy założyć konto, wybrać dostawcę i rozpocząć działalność online.
  • Bogata oferta produktowa – w przypadku RedCart możliwa integracja z ponad 500 hurtowniami.
  • Szybki start działalności – biznes internetowy można uruchomić nawet w ciągu 1 dnia.
  • Możliwość zmiany oferty produktowej – szybkie przebranżowienie za pomocą kilku kliknięć.
  • Idealny sposób na start biznesu – gotowe, zatowarowane sklepy do wyboru.

Dla kogo jest dropshipping?

Jak twierdzi Tomasz Cincio, działalność opartą na modelu dropshippingowym może rozpocząć każdy.

  • Dropshipping może stanowić dodatkowe źródło przychodu, jeśli pracujesz na etacie.
  • To świetne rozwiązanie, jeśli dopiero rozpoczynasz działalność.
  • Wykorzystaj dropshipping jako rozszerzenie obecnej działalności.
  • Szukasz dodatkowego zajęcia (np. na urlopie macierzyńskim)? Wypróbuj dropshipping.
  • Dropshipping to możliwość zmiany Twojej sytuacji finansowej.

WAŻNE! Stawiaj na produkty, które znajdują się w kręgu Twojej wiedzy i zainteresowań. Dzięki temu będziesz w stanie lepiej je przedstawić przyszłym klientom lub doradzić podczas zakupu.

Gdzie szukać produktów i jak wybierać dostawców?

Jak wspomina Tomasz Cincio – w ofercie RedCart dostępnych jest ponad 500 integracji. To oznacza, że każdy produkt, który zdecydujesz się pobrać do swojego sklepu, będzie posiadać gotową galerię zdjęć, opisy oraz specyfikację i dane techniczne. Dzięki temu od razu możesz rozpocząć ich sprzedaż.

A jeżeli interesuje Cię rozszerzenie sprzedaży, np. na rynki zagraniczne, możesz także skorzystać z produktów dostępnych w kilku wersjach językowych.

Co więcej, produkty ze swojego sklepu możesz wystawiać w popularnych marketplace’ach. Wśród dostępnych platform są m.in.: Allegro,  Amazon, Ceneo.

Co sprzedawać w sklepie internetowym?

Podczas planowania i wyboru asortymentu do sklepu internetowego, warto upewnić się, czy wybrany towar znajdzie chętnych odbiorców. Możesz skorzystać m.in. z narzędzi takich jak Google Trends. Otrzymasz informacje, czego w danym czasie szukają użytkownicy w wyszukiwarce Google. Taka analiza doskonale sprawdzi się np. w sprzedaży produktów sezonowych.

Źródło: opracowane przez autora szkolenia, zainteresowanie hantlami wzrosło wraz z nadejściem pandemii Covid-19

Źródło: opracowane przez autora szkolenia

Źródło: opracowane przez autora szkolenia, baseny ogrodowe i tornistry to produkty sezonowe – zainteresowanie wśród klientów rośnie okresowo

Topowe branże w modelu dropshipping

Do najpopularniejszych kategorii produktów wykorzystujących dropshipping należą:

  • zabawki i artykuły dla dzieci,
  • kosmetyki naturalne i produkty BIO,
  • bogata oferta produktowa – w przypadku RedCart możliwa integracja z ponad 500 hurtowniami,
  • erotyka i akcesoria erotyczne.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o dropshippingu, zajrzyj do webinaru „Jak działać w wirtualnym świecie, by zarabiać realne pieniądze” Tomasza Cincio – CMO i współzałożyciela platformy RedCart.pl.

Podziel się: